Hej alle
Jeg har en Bavaria 33, årgang 2007. Er der nogen af jer der har oplevet, at der trænger vand ind i båden, specielt efter lidt hård sejlads. Der skal lænses ca. 25-30 liter efter en dagstur. Vandet samler sig i rummet hvor lænsepumpen sidder samt i naborummet mod stævnen. Og hvis I kender til det: Hvor pokker kommer vandet ind?
Hilsen gonfighter, Hornbæk.
1 er det fersk eller salt.
Hvis det er fersk er der jo så noget med vandtanke/slanger
Saltvand? Er den sejlads med motor eller sejl.
Det er om at kravle rundt i båden under sejlads og tjekke div slanger( også udstødningsslange) med sejlads med motor. Har selv prøvet flækket udstødningsslange. Ellers Alle steder hvor der er hul ud til vandet.
25-30 litter vand indtrængen burde være til at finde
God jagt
Saltvand kan komme fra over vandlinien under hård sejlads. Der er mange muligheder her for utætheder. Selv har jeg måttet skifte 3 sceptrefødder i hver side af vores Bavaria-34 fra 2001. Men jeg har hentet megen inspiration via en række youtube videoer af Tino G. Søg f.eks. Bavaria leak finding. Tinos engelsk er måske ikke det bedste i verden, men hans videoer er helt i top, fordi ha dækker stort set alt. Vandindtrængen under vandlinien vil vise sig, også når båden ligger stille.
Forfatter
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.