Jeg har det “gamle” instrumentspanel” og har det problem at timetælleren dør. Første gang blev omdrejningstælleren skiftet på garantien, men anden gang gik der lige netop mere end 2 år. Er der nogen som ved, hvor man kan få det repareret, da et nyt instrument koster en bondegård. Jeg har flere gange haft kontakt med Volvo Penta, men der sker ikke noget!
Hej Christian,
Fik du nogensinde løst problemet med motor-timetælleren? Timetælleren på vores Bavaria 33 Cruiser sætter også ud ind imellem, og lige nu er den helt “død”.
Mvh Leni S. fra Andrea
Vi havde samme problem med vores tidligere motor – da jeg nævnte det for vores mekaniker (autoriseret Volvo Penta mand) fandt han fejlen på et split-sekund. Som jeg forstod det, så var der en føler, der sad løst på motorblokken. Han strammede den og så virkede instrumentet som det skulle igen.
Det er ofte den meget skrøbelige forbindelse til LCD displayet som giver problemer. Se evt video på youtube hvodan den skiftes (https://www.youtube.com/watch?v=PFkSwD5-mfw) hvis linket ikke virker Google “youtube tachometer bavaria lcd display”.
Jeg har istedet bestilt en hel ny omdrejningstæller af mærket AWN fra deres hjemmeside (produkt nr 414606).