- Dette emne har 7 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af
Medl.nr. 1145.
-
ForfatterIndlæg
-
marts 27, 2018 kl. 06:35 #10596
Freddy Klausen
DeltagerJeg har selv haft en Bavaria 34-2 fra 2000. Jeg havde problemer med at der kom regnvand ind i motorrummet via ventilationsristene i siderne ved nedgangen til kahytten. Det skete kun når sprayhood var taget af. Det bør tætnes i kanterne og om vinteren dækkes af med tape.
Håber svaret hjælper.
Hilsen
Freddymarts 27, 2018 kl. 13:06 #10597Anonym
InaktivHar du tjekket om du har en utæthed i forbindelse med vandtanken?
Jeg har et par gange haft utæthed der, og der fik jeg også vand under motor og under dørken.Hilsen
Gertmarts 27, 2018 kl. 17:44 #10598Tina Fagerberg og Lars Broustbo
DeltagerJeg har haft vand i motorrummet+ hulrummet under dørken, det kom fra vansvarmerens røde plastik slange monteren i vandvarmeren, som var godt kalket til eller ru, jeg skar lige 5 cm af den røde slange, det hjalp på min bavaria 36 fra 2003
Mvh Larsjanuar 2, 2019 kl. 13:57 #10599Anonym
Inaktivjeg håber du har fået tætnet din båd for vand, ellers kan det skyldes utæt pakdåser i søvandspumpen
Hilsen Preben Jensen
januar 9, 2019 kl. 09:25 #10600Bent & Anni Jensen
MedlemMåske du også skal prøve at skrue alulisten der sidder på begge sider af båden fast. Vores Bavaria 32 havde utæthed,, og det skyldtes at skruerne havde løsnet sig
Venligst Annijanuar 9, 2019 kl. 11:44 #10601Allan Torbensen
MedlemEr der tale om saltvand eller ferskvand?
Det kan jo udelukke en del.januar 15, 2019 kl. 10:57 #11602Medl.nr. 1145
KeymasterForeløbige resultater:
a) scepterfødder var generelt utætte fordi der ikke var en tilstrækkelig bagplade under dæk. Måtte skifte scepterfødder plus sceptre, da de var iret sammen (forrige ejer har aldrig haft dem skilt ad). Et par steder under dæk måtte jeg indlime mellemstykker af træ med epoxy, da forstærkningen under dæk ikke gik langt nok ind under dækket til at støtte sceptermøtrikken. Jeg borede boltehullet op til rent og tørt materiale, fyldte det med epoxy blandet med microballon (West System), og borede nye huller til scepterboltene. Sceptre blev monteret løst tilspændt i Tec7 (uden at fylde renden mod fenderlisten op). Efter hærdning blev boltene spændt helt til. Rustfrie sceptre og alu sceterfødder er en dårlig kombination, og det gror sammen, hvis man ikke afmonterer sceptre hver vinter.
b) Utæt ved begge agterste klyds. Skal afmonteres til foråret. Der ligger en række gode videoer på youtube (Tino G) omkring, hvad der kan skjule sig under disse klyds! https://www.youtube.com/watch?v=31p2X3v9t4Y
c) Utæt ved fenderliste. Ikke meget og klaret foreløbig med at fylde huller med TEC7 og montere skruerne igen. Listerne skal dog helt af til foråret og hele samlingen renoveres.
d) Stadig lidt (fersk)vand i motorrum, også på land. Alle vandslanger er checket (og ingen utæt vandpumpe). Må være regnvand, men svært at se hvorfra.Jeg takker forum for de mange gode råd og forslag. mvh Peter Ingham, Center for Maritim Uddannelse.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.