- Dette emne har 10 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 16 år, 6 måneder siden af giib.
-
ForfatterIndlæg
-
februar 5, 2008 kl. 14:21 #2167giibKeymaster
Da jeg fik min båd på land for første gang, erfarede jeg roret var lidt løst; det var ca. 5-10mm slør i bøsningen !!! Jeg mærkede straks efter på de andre både ved siden af min, men deres ror var der intet slør i !!!
Må der gerne være lidt slør i roret, eller hvad ?
Båden har kun sejlet to sæsoner (den sidste af mig), og der er ingen mærker i roret, eller tegn på grundstødning.
Hvad er meget, og hvad er lidt slør; det er jo relativt. Der er ikke konstateret nogen utæthed ved rorbøsningen.
februar 5, 2008 kl. 23:31 #9173HvamKeymasterHar du stadig reklamatisionsret syntes jeg du skal kontakte Dymc “Floor” hvis det er der du købte båden.
Jeg håder du så får bedere behandling end de nye ejer har givet mig!Men eller er der Lars i Mou. Han sælger jo rigtig mange bavaria til Nordmænd
Der har jeg altid fået rigtig god behandling 😀februar 6, 2008 kl. 13:55 #11503giibKeymasterJeg har stadig garanti på båden. Jeg vil lige høre DYMC på bådudstillingen.
Jeg ved bare ikke hvor meget slæk der er acceptabelt; båden sejler jo som en drøm !!!
Ja, jeg har læst om dine strabadser med DYMC i en anden tråd. Og som du sikkert har læst i svaret, er jeg mere end almindelig positiv over DYMCs måde at behandle kunder på (eller i hvert fald mig).
februar 9, 2008 kl. 01:25 #11504276KeymasterJeg har stadig garanti på båden. Jeg vil lige høre DYMC på bådudstillingen.
Jeg ved bare ikke hvor meget slæk der er acceptabelt; båden sejler jo som en drøm !!!
Ja, jeg har læst om dine strabadser med DYMC i en anden tråd. Og som du sikkert har læst i svaret, er jeg mere end almindelig positiv over DYMCs måde at behandle kunder på (eller i hvert fald mig).
Vi købte i 2006 en 30 cruiser, i løbet af sæsonen konstaterede vi “klonk” lyde fra roret, dette fik vi efterset sidst på sæsonen 2006, og det viste sig at det skulle efterspændes, i sidste sæson begyndte det igen, og vi kontaktede Floor, som meget hurtigt ankom til Bogense for at kigge på problemet. Det viste sig at rorbøsningen var defekt og denne blev derfor skiftet, efterfølgende er reaktionen på rattet blevet mærkbart anderledes. “klonk” lyden er væk og det virker bare perfekt.
Bøsningen blev skiftet da båden lå i vandet. 😀februar 9, 2008 kl. 08:34 #11505giibKeymasterJeg har stadig garanti på båden. Jeg vil lige høre DYMC på bådudstillingen.
Jeg ved bare ikke hvor meget slæk der er acceptabelt; båden sejler jo som en drøm !!!
Ja, jeg har læst om dine strabadser med DYMC i en anden tråd. Og som du sikkert har læst i svaret, er jeg mere end almindelig positiv over DYMCs måde at behandle kunder på (eller i hvert fald mig).
Vi købte i 2006 en 30 cruiser, i løbet af sæsonen konstaterede vi “klonk” lyde fra roret, dette fik vi efterset sidst på sæsonen 2006, og det viste sig at det skulle efterspændes, i sidste sæson begyndte det igen, og vi kontaktede Floor, som meget hurtigt ankom til Bogense for at kigge på problemet. Det viste sig at rorbøsningen var defekt og denne blev derfor skiftet, efterfølgende er reaktionen på rattet blevet mærkbart anderledes. “klonk” lyden er væk og det virker bare perfekt.
Bøsningen blev skiftet da båden lå i vandet. 😀Det lyder interessant. Der er præcist samme båd.
Jeg hører dog ikke noget “klonk”, og har heller ikke kunnet mærke noget i rattet; men jeg har jo heller ikke haft noget at samenligne med !!!
Kan du præcist oplyse hvilken bøsning du taler om; måske har du et varenummer på en kvitering ?
februar 9, 2008 kl. 08:50 #9174276Keymasterhej
med hensyn til dit problem så ring til mig på tlf 40640138. det er nemmere den vej.
mvh
Palle Hasselstrøm Larsen
bavaria 30 cruiser
Impuls af bogense
😀februar 24, 2008 kl. 14:25 #9175giibKeymasterJeg kontaktede DYMC på bådudstillingen, hvor jeg fik en lang snak med værkføreren. Han fortalte at der er noget ved roret der skal efterspændes. Det kommer de så og ordner i løbet af ugen, nu hvor de alligevel er på Sjælland.
Ligesom en rig skal efterspændes, skal roret også. Det er altså ikke et Bavaria problem, men et problem med alt mekanik; en ny cykel skal jo også efterspændes efter et par ugers brug !!!
Det er altså en fornøjelse med den service man får hos DYMC.
maj 26, 2008 kl. 15:33 #9176allan torbensenKeymasterEr der nogen der ved hvordan man efterspænder roret?
Allan Torbensen
maj 27, 2008 kl. 14:41 #9177giibKeymasterHej Allan,
På min B30C er der en klap lige ved udgangen til badeplatformen, og derunder er der en kraftig rund møtrik, med en skrue i. Løsn skruen, og spænd den runde møtrik, til roret går uden slør. Det er rimeligt nemt at gå til, i hvert fald på en B30C årgang 2006.
juni 2, 2008 kl. 22:52 #9178Jesper LassenKeymasterHej.
Jeg har også disse “klonk”-lyde fra roret. Vil prøve at efterspænde roret som du beskriver. Hvilket værktøj bruger du til den runde “møtrik”. Findes der specialværktøj der kan gå ned i de to huller, ligesom den nøgle man bruger til en vinkelsliber når man skifter skive?Hvordan ved man hvor meget man skal spænde den runde møtrik? Kan man stramme for meget. så roret går trægt?
juni 3, 2008 kl. 00:15 #9179giibKeymasterDet var DYMC der efterspændte mit ror i forbindelse med “Både i Bella”, da de alligevel var på Sjælland.
De brugte en papegøje-tang (polygrib-tang), der kunne gabe over den runde møtrik.
Men den skal kun spændes lige akkurat nok til, at sløret i roret er væk.
Jeg hverken hørte eller mærkede noget til det “løse” ror; jeg opdagede det først, da båden kom på land !!! Og det blev udbedret på land også.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.