- Dette emne har 6 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af Jesper Lassen.
-
ForfatterIndlæg
-
februar 14, 2010 kl. 11:26 #2406BaronessenKeymasterfebruar 14, 2010 kl. 11:55 #9674276Keymaster
hejsa
Sidder her en stille søndag aften og gennemser bavaria forum… Føler lidt!!.. måske at i står med samme problemstilling som undertegnede også har prøvet… Den danske ytringsfrihed er ikke eksisternede på bavaria forummet… eller er den??? Jeg mener ikke at et surt “opstød” kan tages til efterretning når der ikke er navn eller afsender på “cikanen”….. Dog bør man stille sig det spørgsmål, om det ikke er på tide og få nedfældet et “æreskodeks” i klubben…. Her tænkes på tilknytningen til samarbejds partnere, er der nogen der er mere værd end andre??? og i givet fald hvorfor!!!!!!.. kort sagt “lorten” på bordet, således at de 7 – 800 medlemmer har en mulighed for at gennemskue hvilken forening de indtræder i…… I mit sind er der ingen tvivl om at Dansk Bavaria klub har en berettiget eksistens….
Mange sejler hilsner
Impuls af Bogense.
Palle Hasselstrøm Larsenfebruar 15, 2010 kl. 09:48 #9675c_thimsenKeymasterHej
Formålet med forummet er vel netop at man kan udveksle erfaringer, både gode såvel som dårlige. Sålænge det foregår sobert, må klubben under ingen omstændigheder udøve censur! Problemet vise tydelige det problematiske i at Bavaria ikke kører med en fabriksgaranti, men derimod har solgt garanti forpligtigelserne til forhandlerne!
februar 15, 2010 kl. 12:31 #9676giibKeymasterDet er desværre almindeligt, at den lokale importør overtager garantiforpligtigelserne, da det er uhørt ressourcekrævende for, i dette tilfælde, Bavaria at behandle garantisager fra mange forskellige lande, og derved også mange forskellige købelove/regelsæt.
Det kunne være EU skulle træde i karakter, og løse dette problem med en ordenlig omgang harmonisering ;o)
februar 18, 2010 kl. 10:08 #9677Fritz og GitteKeymasterKære ”Baronessen”. 18/2 2010
Bestyrelsen har med interesse læst jeres indlæg på klubbens forum og må udtale, at det er en meget voldsom og kedelig sag for jer.
Da vi ikke kender sagen til bunds fra alle parter, kan vi ikke nærmere udtale os om den, og bestyrelsen har i øvrigt den helt klare politik, at den ikke går ind i enkeltsager fx en sag mellem et medlem og forhandler, og da ingen af os har juridiske kundskaber, vil det være vanskeligt for os at råde jer til, hvad I kan skal gøre og gribe i. Vi formoder, at I allerede har kontaktet jeres forsikringsselskab ang. retshjælp.
Normalen er den, at såfremt man har reklamationer indenfor garantiperioden over en købt vare, skal man henvende sig til forhandleren, hvis denne stadig eksisterer. Såfremt forhandleren ikke længere eksisterer, må det være fabrikanten – i jeres tilfælde værftet – som I skal henvende jer til.
Med hensyn til indlæg på klubbens medlemsforum har vi den regel, at indlæg der på nogen måde kan støde enkeltpersoner eller grupper (firmaer), og som i værste fald kan føre til injuriesager eller blot tangere det, vil ikke blive bragt, men en henvendelse til forfatteren fra bestyrelsen vil straks ske. Dette skal ikke forstås som censur, men blot være et bolværk mod personlige angreb og stridigheder.
Ellers er ordet frit på vores forum.
Bestyrelsen ønsker jer alt mulig held og lykke med sagens videre udvikling.Bestyrelsen
Dansk Bavaria Klubmarts 3, 2010 kl. 02:20 #9678giibKeymasterDet var rart at få belyst sagen fra en anden side også. Ikke fordi jeg vil tage parti, dertil kender jeg ikke sagen godt nok. Men alligevel vigtigt at få importørens version af sagen.
marts 4, 2010 kl. 02:40 #9679Jesper LassenKeymasterEnig med Giib. En sag har altid flere sider.
At der er en grundstødning med i billedet er nyt for mig.
Ingen af os “tilskuere” er i stand til at tage stilling eller parti i sådan en sag. Vi kender ganske enkelt ikke sagens detaljer godt nok. Måske skulle den derfor stoppe i dette forum, og fortsætte hos de involverede parter.
Held og lykke.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.