Forum-svar oprettet

Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 1,401 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Erfaring med Bavaria forsikring #10592
    Medl.nr. 184
    Keymaster

    Bavaria forsikring har afskrivning ved skade, når båden er lidt ældre, det har Pantanius ikke.
    M.v.h.
    Liss Schmidt

    som svar til: Hvor sidder CE skiltet på Bavaria 34, 2001 #10582
    Medl.nr. 1145
    Keymaster

    Vedr. CE skilt, så har jeg nu fundet det svage aftryk efter et klistermærke i SB side på skot ved nedgang. I “Owners Manual” er der en kopi af skiltet, som jeg nu har printet over på en selvklæbende etiket. Det klæber jeg så ovenpå det gamle aftryk.
    Tak igen for hjælpen derude.

    som svar til: Bavavaria 38 Cruiser, 2008 Sælges #10559
    Medl.nr. 1008
    Keymaster

    NY VINTERPRIS: NU 595.000,- ved hurtig handel (inden søsætning og forårsklargøring)

    som svar til: Eftermontering af ankerspil #11599
    Medl.nr. 583
    Keymaster

    Har selv en 37 fra 2002 uden ankerspil/platform til det, så er også interesseret
    Hvad gav i for pladen?
    Og vil også gerne have billeder – min mail adresse er bo@bosperling.dk
    På forhånd tak
    Mvh
    Bo

    som svar til: Anker #10588
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    Bav 38. Det originale anker svigtede ofte. Skiftede til Kobra 16 Kg. det holder. Og det er billigt, så du kan købe et ekstra stort, hvis du vil.

    som svar til: Anker #10587
    Medl.nr. 906
    Keymaster

    Har samme båd med originalt anker.
    Er enig med M&P. Det er vigtigt med ankerkæde og tilstrækkeligt kæde / tov længde i forhold til vanddybde på ankerpladsen.
    Nogle mener at ankerkæden er vigtigere end anker.

    som svar til: Hvor sidder CE skiltet på Bavaria 34, 2001 #10581
    Medl.nr. 1145
    Keymaster

    tak for svarene. jeg kigger en ekstra gang, men må nok regne med at skulle have fat i et nyt.

    som svar til: Anker #10586
    Medl.nr. 1017
    Keymaster

    BV36 2005
    Har skiftet mit 15kg CQR til 15kg Bruce kopi i rustfri.
    Havde problemer med at få godt fat på trods af, at jeg kar 20m kæde forand.

    som svar til: Anker #10584
    Medl.nr. 767
    Keymaster

    Det afhænger jo en del af forholdene. Generelt kan jeg anbefale et Rocna anker under de fleste forhold. Jeg har selv haft et, og det holder fremragende. Men med det sagt har jeg ikke haft problemer med det originale anker (CQR-type på hhv. 38AC og 42C model).

    Hvilket anker har du nu, og under hvilke forhold har du problemer? Og bruger du tilstrækkelig tov/kæde ifht. dybden?

    Kæde ihft. tov er et tveægget sværd. Under let-til-moderate vindforhold giver tyngden af kæden en bedre trækvinkel nede ved ankeret, og det kan reducere bådens huggen i linen, hvis den er for kort. Men hvis det blæser op, vil kæden blive strakt ligesom tovet, og så forsvinder begge effekter, og du har ikke bedre hold end med rent tov.

    som svar til: Hvor sidder CE skiltet på Bavaria 34, 2001 #10580
    Medl.nr. 1018
    Keymaster

    Det er også der det sidder på min 31. Jeg kom til at beskadigede et år med højtryksrenseren. Jeg bestilte et nyt hos Bavaria gennem Dansk Marine Service.

    som svar til: Membran #11598
    Medl.nr. 1145
    Keymaster

    I fobindelse med køb af vores Bavaria 2001 sidste år i UK, fik jeg det ind i kontrakten, at membranen skulle skiftes (samt stort motoreftersyn) på forhandlerens regning. Ingen problemer i det, og så overholdes VPs manual.

    At undlade de anbefalede serviceeftersyn og udskiftninger er simpelthen at sætte liv på spil. Når det drejer sig om en membran, er et visuelt check bestemt ikke godt nok (blødt gummi kan f.eks. være tegn på alvorlig svækkelse af gummiets styrke). Denne membran er måske det allermest kritiske på hele båden, idet en revne hurtigt (i løbet af minutter, hvis motoeren kører) vil udvides, og søvand fosse ind i båden. Der er INGEN mulighed for at stoppe for denne lækage!

    Kopi af regningen for udskiftningen i UK lød på omkring 10 000 kr. Jeg havde i forvejen indhentet en pris på omkring 12 000 kr fra Bdr. Petersen i Gilleleje, så prisen ligger deromkring. Selve DIY kittet ligger omkring 4000 kr ialt. De sidste penge er givet godt, da det er et simpelt men tidskrævende arbejde at skifte membranen.

    Med udskftning hvert 7. år (derfor var 2001 Bavariemodellerne billigere efter 2008 og 2015) snakker vi om under 1000 kr for at overholde forskrifterne og sikre liv. Sammenholdt med, hvad vi ellers bruger på vores kære både, er beslutningen ikke så svær.

    som svar til: Hvor sidder CE skiltet på Bavaria 34, 2001 #10579
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    På min B38 fra 2003 sidder/sad der et klistermærke ca 10X10 cm til styrbord for kahytsnedgangen, hvor trykket næsten er væk. Det siger noget om hvor mange mennesker der må være ombord, og hvor tung bagage. Mærket er ogsså vist i manualen. Kan det være det du mener? Kik efter et hvidt klistermærke hvor trykket er bleget/slidt helt væk.

    Jesper Milling

    som svar til: Membran #10565
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    Tak for video.

    som svar til: Membran #10564
    Medl.nr. 906
    Keymaster

    Jeg skiftede selv membranen da den var ca 11 år gammmel (Bavaria 36 – 2003). Den fejlede absolut intet. Var blød og fin – uden den mindste revne eller sprække.
    Det er et stort arbejde at skifte den. Hvis man kan få det gjort for 5- 6000 kr + moms – er det en rimelig pris. Prisen på membranen skal jo trækkes fra.

    Mvh Ole Glerup

    som svar til: Membran #10563
    Medl.nr. 934
    Keymaster

    De 7 år er en garanti der gælder under værst tænkelige forhold(varme, salt, i vandet året rundt osv). Jeg talte med en VP mekaniker, som sagde at man selv kan se, hvordan den har det nedefra under det udvendige gummi omkring drevet. Min er 11 år gammel er stadig blød og ser fin ud,- den står også på land halvdelen af året. Men det er rigtigt det med forsikringen, så man skal have lidt is i maven:-)
    Mvh John.

Viser 15 indlæg - 136 til 150 (af 1,401 i alt)