webmaster

Forum-svar oprettet

Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 1,401 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Utæt dieseltank #10431
    Medl.nr. 699
    Keymaster

    Hej Steen og Pia
    Kunne slangen være til jeres fyr?

    Umiddelbart ser jeg ikke stykke slange som en korrekt gennemføring. Fair nok at man ikke lavet en påsvejset studs, men så bør man montere en med pakninger på bege sider.
    Mvh
    Kim

    som svar til: Utæt vandhane #10430
    Medl.nr. 460
    Keymaster

    Har haft samme problem i pantryet ( 39 Bav.Cr. fra 2007).
    Købte nyt blandingsbatteri i IKEA til 79,-kr og monterede det.
    Har fungeret fint i 3 år og holder sandsynligvis i mange år.
    Ellers har alt fungeret perfekt siden jeg købte båden som ny, og der er meget udstyr ombord.

    Har nu nået en alder hvor fysikken ikke er “som den har været” og jeg vil gerne sælge båden. En en ejers båd som KUN er sejlet af mig.
    3 dobbelt kahytter, 2 toiletter, varme, rulle storsejl og genua, m.m.m.
    40 hk VP. Bovpropel. Masser af træ og skabsplads i apteringen.
    Pris 750 tkr.

    Lars Schou, NOBIS
    Mail Lars@skibsrom.dk Mob. 2812 1313

    som svar til: Rust #10423
    webmaster
    Keymaster

    Hej Rene
    Tusinde tak for svar. Det er en super flot beskrivelse.
    Desværre kan vi ikke nøjes med denne omgang efter syn af Bådbygger. Vi skal have kølen af, den skal så sandblæses på toppen og ordnes inden den sættes på igen.
    Ærgerligt og dyrt. Vi købte båden privat sidste år i Marts.
    Hilsen Susanne og Peter

    som svar til: Bavaria 34 Cruiser, 2008 “Magda” kan købes! #10376
    Medl.nr. 148
    Keymaster

    Hej Patrick
    Ja, den er stadig til salg.
    Hilsen Kirsten

    som svar til: Bovpropel #10412
    webmaster
    Keymaster

    Jeg har en brugt til salg fra en Bavaria 37 med en lille defekt nem og lave til 5000.-

    venligst Preben

    som svar til: Rust #10422
    Medl.nr. 994
    Keymaster

    Det er ikke så slemt som det ser ud. Har prøvet denne operation flere gange.
    Skrab den gamle gummi fuge væk. Køb en sandblæser hos Harald Nyborg / jem og fix. (Billig model)
    Et par store poser sand en lille kompressor. Så bare igang. Sandblæs det udsatte område til det ikke er sort nede i de åbne porre, som er kommet pga. rusten.
    Sandblæs 1 side af gangen og Preim så hurtigt som muligt da en angrebet område hurtigt reagere på fugt i luften.
    Derfor er det også bedst at sandblæser det i solskins. Med tør luft.
    Når 1 lag Reimer tørre på side 1 kan du begynde på side 2.
    Til sidst inden bundmaling, lægges en ny sikaflex fuge mellem skrog og køl.

    Det er ikke et svær arbejde, men det sviner.
    Det er et job i sagtens selv kan gøre. Ikke nødvendig at det skal på værft.
    De indkøbte værktøjer kan jo bruge til andre rep. senere. Eller kommende rust pletter på kølen.

    Jeg har desuden monteret en zink klods på hverside af kølen det stopper tæring af begyndende rustdannelser på resten af kølen.

    God arbejdslyst.
    René Barner

    som svar til: Rust #10421
    webmaster
    Keymaster

    Tak for svar René.
    Vi er stadig i tvivl, da vi synes der er meget rust.
    Vi købte båden sidste forår, så det er nyt for os.
    Er der nogen af jer herinde der har elller har haft lignende problemer.
    Hvis den skal på værft er det en meget bekostelig affære, så det vil vi gerne undgå.

    Hilsen
    Susanne og Peter


    som svar til: Rust #10420
    Medl.nr. 994
    Keymaster

    Sandblæs det rustne på kølen. Start med premier 4-5 lag. Slut med ny gummie fuge.

    som svar til: Bavaria 40 Sælges #10419
    Medl.nr. 21
    Keymaster

    Båden står p.t. i hal i Horsens, hvor den kan besigtiges.
    Havneplads om sommeren er i Juelsminde.
    Prisen er 795.000 kr.

    som svar til: Bovpropel #10411
    Medl.nr. 994
    Keymaster

    Hej
    vil anbefale noge i denne størrelse. De kan ikke blive for store. Mer prisen i forhold ten der er mindre er kun én gang. Overskuddet i kraftig side vind er hvergang. (Husk at monter ekstra batteri til propellen i umiddelbart nærhed med kraftige kabler. For størst mulig kraft)
    http://www.vetus-online.com/vetus_bovpropel_h_kpropel_bow9512d_95_kgf_8hk_tunneldiameter_185_mm-p-133326.html?cPath=1384_957

    God arbejdslyst.

    som svar til: Hvad koster nye sejl? #10417
    Medl.nr. 994
    Keymaster

    Du skal nok gøre dig klar om hvilke kvalitet du vil bruge penge på!
    Om sejlet skal bruges til crusing, Racing, langfart eller andet?
    Der er kæmpe forskeld på prisen for de forskellige kvaliteter.
    Jeg sejler med Elvstrøms EPEX sejl. De kan kun anbefales. Men her er prisen også høj. Jeg vil mene (hvis man har pengene) et det er en rigtig god investering. Da de holder relativt meget længere ved alm. brug. Samt at sejles kablerne er helt i top i alle vindretninger. Spec. I bittevind
    Vi har en B40 og det er en udskrivning for EPEX rullestorsejl med 8 sejlpinde og EPEX rulleforsejl med 3 sejlpinde, i omegnen af 80-90.000,-

    Håber dette kan sætte dine tanker igang om dit behov/budget. Inden sejlmagern spørger om det samme 🙂
    God vind,

    som svar til: Hvad koster nye sejl? #10416
    Medl.nr. 906
    Keymaster

    Har også købt sejl hos Resen i december 2016. Leveret til tiden – ser fine ud – men har jo ikke få dem afprøvet endnu.

    som svar til: Hvad koster nye sejl? #10414
    Medl.nr. 1090
    Keymaster

    Hej, de koster fra ca 22.000 hos Resen. Prøv at se her http://resensails.dk/sejl-priser-bavaria-32-cruiser

    Jeg er netop ved at få sejl til fra Resen til min 42 match. Man bestiller fra nettet og bliver kontaktet vedrørende dugkvalitet, syning og mål.

    Vh Brian

    som svar til: Låger/døre #11593
    Medl.nr. 934
    Keymaster

    Jeg kan varmt anbefale “Leifs løsning”, som jeg har haft stor fornøjelse af i flere år. Det er super hurtigt og nemt at pakke pladerne af vejen på den måde. Tror ikke der er nogen bedre løsning.
    Mvh
    John

    som svar til: Låger/døre #10408
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    Når man også sejler om vinteren, ville det være rart med døre man kan lukke for at holde på varmen. Der er flere muligheder for at løse problemet med mindst mulig indgriben i pladsen i cockpittet. Dels kan dørene flyttes længere ind i kahytsnedgangen, dels kan de hængsles på lister der reducerer dørenes bredde (og nedgangens bredde), dels kan der monteres en liste eller ligefrem en klap på skydekappen så højden på dørene reduceres Dels kan de måske også laves så de åbner indad? Dørene skal naturligvis være fyldningsdøre med plexiglas som fyldning. Det må også være et krav at dørene kan lukkes så effektivt at de ikke kan brydes lettere op end skydekapperne kan nu.

    Skydekapperne er formentligt valgt fordi det er en dødsimpel og billig løsning, som passer fint til sejlads i sommervejr.

    Jeg skulle gerne opfinde nogle gode døre til vores egen Bav 38 2005, hvis jeg havde tid. Og ville naturligvis gerne dele opfindelsen.

    Måske nogle andre kan?

    mvh Jesper Milling

Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 1,401 i alt)