Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Medl.nr. 699Keymaster
Hej Steen og Pia
Kunne slangen være til jeres fyr?Umiddelbart ser jeg ikke stykke slange som en korrekt gennemføring. Fair nok at man ikke lavet en påsvejset studs, men så bør man montere en med pakninger på bege sider.
Mvh
KimMedl.nr. 460KeymasterHar haft samme problem i pantryet ( 39 Bav.Cr. fra 2007).
Købte nyt blandingsbatteri i IKEA til 79,-kr og monterede det.
Har fungeret fint i 3 år og holder sandsynligvis i mange år.
Ellers har alt fungeret perfekt siden jeg købte båden som ny, og der er meget udstyr ombord.Har nu nået en alder hvor fysikken ikke er “som den har været” og jeg vil gerne sælge båden. En en ejers båd som KUN er sejlet af mig.
3 dobbelt kahytter, 2 toiletter, varme, rulle storsejl og genua, m.m.m.
40 hk VP. Bovpropel. Masser af træ og skabsplads i apteringen.
Pris 750 tkr.Lars Schou, NOBIS
Mail Lars@skibsrom.dk Mob. 2812 1313webmasterKeymasterHej Rene
Tusinde tak for svar. Det er en super flot beskrivelse.
Desværre kan vi ikke nøjes med denne omgang efter syn af Bådbygger. Vi skal have kølen af, den skal så sandblæses på toppen og ordnes inden den sættes på igen.
Ærgerligt og dyrt. Vi købte båden privat sidste år i Marts.
Hilsen Susanne og PeterMedl.nr. 148KeymasterHej Patrick
Ja, den er stadig til salg.
Hilsen KirstenwebmasterKeymasterJeg har en brugt til salg fra en Bavaria 37 med en lille defekt nem og lave til 5000.-
venligst Preben
Medl.nr. 994KeymasterDet er ikke så slemt som det ser ud. Har prøvet denne operation flere gange.
Skrab den gamle gummi fuge væk. Køb en sandblæser hos Harald Nyborg / jem og fix. (Billig model)
Et par store poser sand en lille kompressor. Så bare igang. Sandblæs det udsatte område til det ikke er sort nede i de åbne porre, som er kommet pga. rusten.
Sandblæs 1 side af gangen og Preim så hurtigt som muligt da en angrebet område hurtigt reagere på fugt i luften.
Derfor er det også bedst at sandblæser det i solskins. Med tør luft.
Når 1 lag Reimer tørre på side 1 kan du begynde på side 2.
Til sidst inden bundmaling, lægges en ny sikaflex fuge mellem skrog og køl.Det er ikke et svær arbejde, men det sviner.
Det er et job i sagtens selv kan gøre. Ikke nødvendig at det skal på værft.
De indkøbte værktøjer kan jo bruge til andre rep. senere. Eller kommende rust pletter på kølen.Jeg har desuden monteret en zink klods på hverside af kølen det stopper tæring af begyndende rustdannelser på resten af kølen.
God arbejdslyst.
René BarnerwebmasterKeymasterTak for svar René.
Vi er stadig i tvivl, da vi synes der er meget rust.
Vi købte båden sidste forår, så det er nyt for os.
Er der nogen af jer herinde der har elller har haft lignende problemer.
Hvis den skal på værft er det en meget bekostelig affære, så det vil vi gerne undgå.Hilsen
Susanne og PeterMedl.nr. 994KeymasterSandblæs det rustne på kølen. Start med premier 4-5 lag. Slut med ny gummie fuge.
Medl.nr. 21KeymasterBåden står p.t. i hal i Horsens, hvor den kan besigtiges.
Havneplads om sommeren er i Juelsminde.
Prisen er 795.000 kr.Medl.nr. 994KeymasterHej
vil anbefale noge i denne størrelse. De kan ikke blive for store. Mer prisen i forhold ten der er mindre er kun én gang. Overskuddet i kraftig side vind er hvergang. (Husk at monter ekstra batteri til propellen i umiddelbart nærhed med kraftige kabler. For størst mulig kraft)
http://www.vetus-online.com/vetus_bovpropel_h_kpropel_bow9512d_95_kgf_8hk_tunneldiameter_185_mm-p-133326.html?cPath=1384_957God arbejdslyst.
Medl.nr. 994KeymasterDu skal nok gøre dig klar om hvilke kvalitet du vil bruge penge på!
Om sejlet skal bruges til crusing, Racing, langfart eller andet?
Der er kæmpe forskeld på prisen for de forskellige kvaliteter.
Jeg sejler med Elvstrøms EPEX sejl. De kan kun anbefales. Men her er prisen også høj. Jeg vil mene (hvis man har pengene) et det er en rigtig god investering. Da de holder relativt meget længere ved alm. brug. Samt at sejles kablerne er helt i top i alle vindretninger. Spec. I bittevind
Vi har en B40 og det er en udskrivning for EPEX rullestorsejl med 8 sejlpinde og EPEX rulleforsejl med 3 sejlpinde, i omegnen af 80-90.000,-Håber dette kan sætte dine tanker igang om dit behov/budget. Inden sejlmagern spørger om det samme 🙂
God vind,Medl.nr. 906KeymasterHar også købt sejl hos Resen i december 2016. Leveret til tiden – ser fine ud – men har jo ikke få dem afprøvet endnu.
Medl.nr. 1090KeymasterHej, de koster fra ca 22.000 hos Resen. Prøv at se her http://resensails.dk/sejl-priser-bavaria-32-cruiser
Jeg er netop ved at få sejl til fra Resen til min 42 match. Man bestiller fra nettet og bliver kontaktet vedrørende dugkvalitet, syning og mål.
Vh Brian
Medl.nr. 934KeymasterJeg kan varmt anbefale “Leifs løsning”, som jeg har haft stor fornøjelse af i flere år. Det er super hurtigt og nemt at pakke pladerne af vejen på den måde. Tror ikke der er nogen bedre løsning.
Mvh
JohnMedl.nr. 784KeymasterNår man også sejler om vinteren, ville det være rart med døre man kan lukke for at holde på varmen. Der er flere muligheder for at løse problemet med mindst mulig indgriben i pladsen i cockpittet. Dels kan dørene flyttes længere ind i kahytsnedgangen, dels kan de hængsles på lister der reducerer dørenes bredde (og nedgangens bredde), dels kan der monteres en liste eller ligefrem en klap på skydekappen så højden på dørene reduceres Dels kan de måske også laves så de åbner indad? Dørene skal naturligvis være fyldningsdøre med plexiglas som fyldning. Det må også være et krav at dørene kan lukkes så effektivt at de ikke kan brydes lettere op end skydekapperne kan nu.
Skydekapperne er formentligt valgt fordi det er en dødsimpel og billig løsning, som passer fint til sejlads i sommervejr.
Jeg skulle gerne opfinde nogle gode døre til vores egen Bav 38 2005, hvis jeg havde tid. Og ville naturligvis gerne dele opfindelsen.
Måske nogle andre kan?
mvh Jesper Milling
-
ForfatterIndlæg