Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
webmasterKeymaster
Hej Lars.
Jeg har haft lignende problemer på vores 37 i år, som skyldtes flere forskellige ting, min anbefaling er at sætte en termostat ved udgangen af varmtvandsbeholderen så man får reduceret de høje temperature, jeg havde så også små tæringer i varmtvands beholderen, som jeg måtte have lukket (tik svejset)Medl.nr. 784KeymasterJeg har været nødt til at skære i lugen, for at give plads, men hvad nu hvis du låser ankeret fat med bolten, og slaækker ud på kæden? det har spillet også bedst af.
Medl.nr. 703KeymasterHej Lars.
jeg har haft lignende problem i vores Bavaria 36. Det viste sig at pumpen var utæt med små dryp. Hvis pumpen er utæt løber vandet i bunden ud til lænsepumpen gennem forstærkningerne og det er faktisk svært at se lækagen.
Prøv at klip enden af en eddikedunk og stil den under pumpen eller lad vandet løbe medens du kigger ned til pumpen, så kan du måske se utætheden.
Hvis det vel at mærke er pumpen.
Bare en ide.mvh
Søren WrangwebmasterKeymasterHej Lars
Vi sejler i en 30 Cruiser fra 2006, som også har haft samme problemer. Det viste sig at være på den varme side, o-ringende i plastkoblingerne bliver med tiden hårde og dermed utætte. Jeg tog konsekvensen og udskiftede samtlige koblinger med messing forskruninger disse med støtte bøs til slanger. Problemet er løst, og det har nu kørt upåklageligt i 4½ sæson.
Håber du får løst problemet.Mange sejlerhilsner
Palle Larsen
Impuls Af Bogense.Medl.nr. 1057KeymasterJeg købet min Bavaria i Holland sidste år og Yacht firmaet som selvfølgelig har gjort mange både i stand anvendte Cellulosefortynder.
Det lyder som et hårdt middel, men det er super og den bliver helt hvid igen. Efterfølgende har jeg behandlet den med silicone spray
Hilsen LarsMedl.nr. 807KeymasterHej Preben
Dit indlæg er ikke væk, men nye indlæg vises forrest og det betyder så også at gamle ikke-aktive indlæg “ruller” ligeså stille i baggrunden.
Dit indlæg fra 24. marts 2016 kl. 1:06 kan stadigt findes under Køb / Salg / Bytte / Låne hvis du bladrer frem til det. Det kan også findes ved en søgning på bovspryd.
Hvis du stadigt har det til salg, kan du ved at lave et svar på indlægget (f.eks. for at sige det stadigt er til salg, eller måske give en opdateret pris) og derved få det frem på forsiden af forum, samt den ugentlige email annoncering igen.
Håber det hjælper dig.
Mvh
WebmasterwebmasterKeymasterså forstår jeg bedre der ikke er nogen henvendelse, min indlæg med 6 billeder er bare væk. jeg skal få det lagt på igen efter weekenden.
/prebenwebmasterKeymasterhej Søren.
har du ikke set jeg har et bovspyd til Bavaria 36/37 til salg til foræringspriser (rustfri) lige til at montere uden nogle former for ændringer af båden
se mit opslag med billeder/preben
Medl.nr. 163KeymasterJeg bruger poler middel fra Ren skib hver år det fungere fint
Medl.nr. 967KeymasterHej
Jeg har en D1-30 med en 130S-B saildrive. Jeg havde på et tidspunkt vand i olien, så jeg fik skiftet pakning ved drev og selvfølgelig olien. Til at starte med brugte jeg den anbefalede gearkasse olie. Jeg havde flere tilfælde hvor der ikke gik ordenligt i gear både frem og tilbage. Desværre resulterede en af gangene i at jeg ramte molen lidt hårdt, da den ikke ville gå i gear:-(
Jeg undersøgte flere ting, men efter info fra Volvo Penta, skiftede jeg til alm. motorolie i gearkassen. Herefter har jeg ikke haft problemer. Jeg kan dog ikke sige med sikkerhed om det er olie typen, eller om der måske har være rester af vand eller skidt fra før pakningsproblemet, som kan have forårsaget problemet?
Prøv derfor at undersøge om også din gearkasse kan/skal bruge alm. motorolie? Sørg for at rense alt gl. olie godt ud. Måske klare det problemet?
Medl.nr. 967KeymasterDet er ikke en Lewmar Integra drive eller hvad? Jeg har nemlig haft samme problem med denne, og måtte købe en ny, da de ikke sælger reservedele. Jeg har den gamle med nogle defekte tandhjul, som måske kan bruges til at samle en hel igen?
Medl.nr. 967KeymasterJeg har prøvet fender rens. Det virker fint.
Jeg har også prøvet acetone. det renser meget godt, og de bliver helt hvide. Acetonen går nok lidt mere i dybden og hurtigere, og man kan mærke overfladeden er lidt blød og meget lidt rug i overfladen. Den bør derfor beskyttes med vinylpleje bagefter. Jeg tør dog ikke sige om det på lang sigt er en dårlig ide med acetone?
Medl.nr. 569KeymasterJeg har et Navionics 45XG CF-kort – uden opdateringsmulighed – til små penge, hvis du er interesseret.
Ole Sørensen
Mary II, Vedbæk havn
Mobiltlf. 23346433Medl.nr. 906KeymasterJeg kan ikke bruge det. Men jeg har set flere som monterer det gamle cockpittelt (og sprayhood) om vinteren for at skåne cocpittet.
Medl.nr. 906KeymasterBådrens fra Biltema koster ikke meget – man kan derfor anvende det i liberale mængder – og jeg har brugt det med god effekt de seneste to år – og uden at blive overanstrengt. Gummilisten står nu næsten som ny på min Bavaria 36 fra 2003.
-
ForfatterIndlæg