Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
giib
KeymasterCheck lige med en tommestok, hvor meget den stikker. Min B30C stikker 2 meter selvom den i følge specifikationerne skulle stikke 1,85 meter.
Husk også at transduceren sidder et stykke nede, som skal regnes med.
774
KeymasterHar talt med pm marine i ishøj han siger et det koster ca 700kr at montere et sådan varmeføler havde også problemer med varm mortot det var for løs kilrem så køler den heller ikke retig så den blev skiftet så nu virker det men vil overveje at sætte en varme måler på for en sikkerheds skyld. God vind
468
KeymasterUps!
Ser lige at der en anden tråd om emnet. Beklager.468
KeymasterHej.
Jeg her også lige “kæmpet” med en irriterende periodisk temperaturalarm på en VP D1-20 fra 2007. Motoren har kørt 100% uden fejl i alle årene indtil nu. Jeg kunne sejle i timer for motor, og så pludselig gik temperaturviseren op i det røde felt og alarmen på tachometeret gik. Efter slukket motor og afkøling kunne det så gå videre, måske i kort, måske i lang tid.Efter samtale med flere værfter i lokalområdet som havde ferielukket, var teorien at det var termostaten i varmeveksleren der var defekt. Den har jeg nu skiftet, og foreløbig har der ikke været problemer. Motoren kører nu som før på 90-92 gr. C som arbejdstemperatur.
LarsC
KeymasterEn 33 cruiser stikker 1,85 fra vandlinjen, medmindre det er en model med kort køl. Så,er det kun 1,45
Med sejlerhilsenLars
391
KeymasterNår ventilen er lukket i vores B37C, så kan motoren (D1-30) køre i tomgang, men hvis motoren får noget gas, så stopper den. Ventilen er med andre ord ikke 100% tæt
891
KeymasterJeg har det problem at tankmåleren viser 100% stort set indtil tanken er (næsten) tom. Har I nogen forslag til rep. diagram eller justeringsmulighed?
Vh Jørgen (B32)468
KeymasterHmm, ikke mange kloge hoveder her Nå, det er jo også ferietid.
Har forbundet den til den blå “dims” på bagvæggen i motorrummet. Så vidt jeg ved er det en ladeseparator. Den hedder måske ensretter på tysk. Det virker i hvert fald.
Lars Bøllund
KeymasterHej Jørgen
Vi har en gang ved en fejl startet motoren med ventilen lukket og efter få minutter gik motoren i stå.
Så i vores 33 Cruiser lukker ventilen helt tæt.
Med Bavaria sejler hilsenIver
KeymasterHej Leni.
Vi havde samme problem med vores tidligere motor – da jeg nævnte det for vores mekaniker (autoriseret Volvo Penta mand) fandt han fejlen på et split-sekund. Som jeg forstod det, så var der en føler, der sad løst på motorblokken. Han strammede den og så virkede instrumentet som det skulle igen.
346
KeymasterFejlen er fundet og udbedret. Vindfanen i toppen af masten var spændt for hårdt og derfor knækket, derfor sad vindfanen ikke fast i stikket. Hurtiglim påført ved bruddet, samt flere typer tape også med hurtiglim pålagt og til slut lærredstape yderst. Afsluttende med et spændebånd som er spændt rundt om vindfanens stang for at holde sammen på samlingen. Ved ikke hvor længe det holder, men lige nu virker det OK. På sigt skal en ny vindfane indkøbes, hvis de stadig er i handlen.
774
KeymasterHej jeg er på fcbook på tursejlads og sejlsport spurgte til problemet og fik en masse gode råd som jeg vil prøve de fleste mener at det er irie i sammlingerne så op en tur i masten fcbook er et godt sted at finde løsninger god vind
774
KeymasterJeg har samme indentiske problem med min vindmåler så hjælp hvis nogen ved hvad der er galt tror ikke at det er i displeyet men i trandsduseren vil prøve at kravle i masten og rense polerne og se om det hjælper hører gerne fra andrer
giib
KeymasterPrøv Kjøller.
742
KeymasterADVARSEL
Har en Bavaria 32 cruiser 2010
Skulle sidste år klargøre båden, springer ned i kistebænken, kan stå oprejst,
da jeg bevæger mig nede i kistebænken smækker låget i og låser, sad låst inde i 1,5 time
med banken og råben og endelig en tilfældig redningsmand på kajen får lukket kistebænken op
og jeg bliver befriet, så fjern den lås, der sidder på lågetKim-Ole
Bornholm -
ForfatterIndlæg