webmaster

Forum-svar oprettet

Viser 15 indlæg - 871 til 885 (af 1,401 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Raymarine kortplotter 435I #9685
    405
    Keymaster

    Ja jeg har en 435i med dansk manual

    som svar til: Korrosion af søventiler #9683
    giib
    Keymaster

    Jeg mener det er Masnedø Marine der forhandler dem. De er lavet af fiberarmeret plast, og skulle efter sigende kunne holde til lidt af hvert. Det er i hvert fald slut med tæring

    som svar til: Korrosion af søventiler #9682
    allan torbensen
    Keymaster

    Jeg så på messen i Bella, kan ikke huske hos hvem, skroggennemføringer og ventiler i kraftig plast. De lignede fuldstændig i størrelse og udformning dem vi har siddende originalt og så virkelig solide ud. Måske er det den vej vi skal.

    som svar til: udvendig monteret bov propel. #9684
    Henning
    Keymaster

    Hej Jesper Lassen og Søren Wrang
    Jeg har netop set Jeres indlæg i Bavaria debatforum angående Bovpropel i en Bavaria 30 C. og Bavaria 36.
    Vi fik i foråret 2009 monteret en Exturn 180 på 1,8 kW på vores BA 30C fra 2005, og vi er meget glade for den.
    Vi valgte en Exturn udvendig bovpropel fordi, den er let at montere, det kunne vi selv gøre, og den kommer dybt ned i vandet, den har ca. en halv m. vandsøjle over propellen, den sparer plads indvendig, den er meget støjsvag i forhold til andre propeller, og dens strømliniet form giver ikke nævneværdig vandmodstand under sejlads.
    Vi fandt Exturn på bådmessen i Hamburg i efteråret 2008, men der i mellemtiden kommet dansk importør.

    Hilsen, Henning 189

    som svar til: Korrosion af søventiler #9681
    703
    Keymaster

    Problemet er nu løst.
    Jeg har ved Palby Marine købt nye skroggennemføringer, ventiler, bøjninger osv.
    Skroggennemføringer er nu skiftet til bronze ventiler, så nu skulle jeg kunne tage det roligt på det punkt.
    En anden fordel er at den store tømmeventil til toilet nu går meget nemmere mht åbning og lukning.

    Søren Wrang Sønderborg.

    som svar til: slut #9679
    Jesper Lassen
    Keymaster

    Enig med Giib. En sag har altid flere sider.

    At der er en grundstødning med i billedet er nyt for mig.

    Ingen af os “tilskuere” er i stand til at tage stilling eller parti i sådan en sag. Vi kender ganske enkelt ikke sagens detaljer godt nok. Måske skulle den derfor stoppe i dette forum, og fortsætte hos de involverede parter.

    Held og lykke.

    som svar til: slut #9678
    giib
    Keymaster

    Det var rart at få belyst sagen fra en anden side også. Ikke fordi jeg vil tage parti, dertil kender jeg ikke sagen godt nok. Men alligevel vigtigt at få importørens version af sagen.

    som svar til: Rate Gyro på Raymarine selvstyreren. #9507
    499
    Keymaster

    Den nye jeg fik som erstatning er ikke støbt ind, jeg har talt med følgende : Holger.Leonhardt@kdlinux.de
    du kan jø prøve om du kan komme i kontakt med ham på denne mail

    Ivan Nielsen

    Deep Blue, Frederikshavn

    som svar til: Rate Gyro på Raymarine selvstyreren. #11535
    giib
    Keymaster

    Jeg er ret sikker på, at herren bag GadgetPool selv fremstillede den. Al elektronikken er støbt ind i sort PVC i en standard kasse. Kassen er magen til dem, man kan købe i elektronikforretninger. Der er intet mærke eller nummer på RateGyroen. Men jeg ser også, den er fjernet fra hans hjemmeside
    Gad vide om Raymarine har beskyttet RateGyroen med patent eller andet ? Det er ikke sikkert man får ros af Raymarine, hvis man kopierer nogle af deres komponenter, og sælger dem billigt.

    som svar til: Rate Gyro på Raymarine selvstyreren. #9506
    henrikpo
    Keymaster

    Jeg var ikke hurtig nok til at få bestilt gyroen på deres hjemmeside. Den findes ikke længere på siden. Jeg har skrevet men har endnu ikke fået svar.

    Er der een af jer der har flere oplysninger om gyroen (fabrikant, model nr. e.lign) så jeg kan google den og evt. finde en anden forhandler?

    mvh
    Henrik
    S/Y Madicken Lynæs

    som svar til: Forbrugsbatterier #9663
    703
    Keymaster

    Hej Flemming.
    Vi har lige haft et åbent hus arrangement, hvor en teknikker forklarede om el, gas og oliefyr.
    Han kom ind på emnet, som skyldes en dårlig forbindelse mellem polskoen og selve kablet. Han forklarede at det højst sandsynligt skyldes at polskoen ikke er klemt tilstrækkeligt hårdt omkring kablet.
    Afhjælpning af problemet er rengøring og et ekstra klem med en polsko tang, således at polskoen sidder ordentligt fast.

    Søren Wrang Sønderborg

    som svar til: ZInk anode(tallerken) #9642
    madssalling
    Keymaster

    Her er et tip.

    Hvis ikke den gamle anode er meget angrebet, sætter du den op i en drejebænk og drejer overfladen ren. Så er den så god som ny.

    som svar til: Slagside #9672
    34
    Keymaster

    Hej med jer.

    Vi har haft en Bavaria 31 år 2000- og vi havde ingen problemer.
    Senere i 2003 blev det til en Bavaria 38 som både var o.k. mht. vandlinien og ligevægt, den havde vi nu heller ingen kvaler med.
    Vi skiftede til en Vision 40 i påsken 2007 og bortset fra lidt utætheder omkring fribordsvinduerne,så er vi såmæn også meget glade for den.Iøvrigt er vandlinien også her helt fin.

    Jeg ville gerne have haft en X 40 men der er også næsten 1,5 mil. til forskel.

    Lars Christiansen
    Glad Bavaria ejer.

    som svar til: slut #9677
    Fritz og Gitte
    Keymaster

    Kære ”Baronessen”. 18/2 2010

    Bestyrelsen har med interesse læst jeres indlæg på klubbens forum og må udtale, at det er en meget voldsom og kedelig sag for jer.
    Da vi ikke kender sagen til bunds fra alle parter, kan vi ikke nærmere udtale os om den, og bestyrelsen har i øvrigt den helt klare politik, at den ikke går ind i enkeltsager fx en sag mellem et medlem og forhandler, og da ingen af os har juridiske kundskaber, vil det være vanskeligt for os at råde jer til, hvad I kan skal gøre og gribe i. Vi formoder, at I allerede har kontaktet jeres forsikringsselskab ang. retshjælp.
    Normalen er den, at såfremt man har reklamationer indenfor garantiperioden over en købt vare, skal man henvende sig til forhandleren, hvis denne stadig eksisterer. Såfremt forhandleren ikke længere eksisterer, må det være fabrikanten – i jeres tilfælde værftet – som I skal henvende jer til.
    Med hensyn til indlæg på klubbens medlemsforum har vi den regel, at indlæg der på nogen måde kan støde enkeltpersoner eller grupper (firmaer), og som i værste fald kan føre til injuriesager eller blot tangere det, vil ikke blive bragt, men en henvendelse til forfatteren fra bestyrelsen vil straks ske. Dette skal ikke forstås som censur, men blot være et bolværk mod personlige angreb og stridigheder.
    Ellers er ordet frit på vores forum.
    Bestyrelsen ønsker jer alt mulig held og lykke med sagens videre udvikling.

    Bestyrelsen
    Dansk Bavaria Klub

    som svar til: slut #9676
    giib
    Keymaster

    Det er desværre almindeligt, at den lokale importør overtager garantiforpligtigelserne, da det er uhørt ressourcekrævende for, i dette tilfælde, Bavaria at behandle garantisager fra mange forskellige lande, og derved også mange forskellige købelove/regelsæt.

    Det kunne være EU skulle træde i karakter, og løse dette problem med en ordenlig omgang harmonisering ;o)

Viser 15 indlæg - 871 til 885 (af 1,401 i alt)