Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
499
KeymasterHej Hans,
Hvor købte du stumperne til det, Ved Kjøller.?
Mvh.
Ivan NielsenHO
KeymasterHej Hans,
Jeg fandt lige et billede af et thermostat blandnigsbatteri mere:
[url:2tygzvw1]http://home.online.no/~sthexeb/Turnips//tips.htm#For%20lange%20skruer[/url:2tygzvw1]
der skal bladres ned (½ nede) til “VV Termostat”.
hejsa
jeg fik løst problemet inden ferien.
Efter en lille ferietur på godt 14 dage og 496 mil, må jeg sige det er kanon godt med nedsat temperatur. Jeg indsatte også en kuglehane, i tilfælde af at det skulle blive utæt, men det er besværlig med den runde pakning – den glider nemt indad når pex rørene skal stikkes i plast samlerene.
http://www.kongeaamc.dk/bavaria/temp_mixkopi.jpgjørgen mikkelsen
KeymasterHar netop monteret et mix-sæt på min Bavaria 33.
Det klares bedst med pakketape som VVSer bruger omkring alle metalgevindene. Pex-slangerne opvarmes let med en lighter, så de kan gå ind over T-stykket. Husk at spænde både studser og spændbånd godt, da der er konstant tryk på vandet. Det blå T-stykke sættes på den blå pexslange til venstre (nærmest varmeapparatet)
Jørgen
637
KeymasterEr du sikker på at ledningsdimensionen for fødeledningerne til computeren er kraftige nok? Jeg har monteret en S1 i min 34 Cruiser. Et nomogram for 12v ledninger foreskrev en ledningsdimension på 16 mm2 – det er nogle rigtig kraftige ledninger, er det!
Jeg brugte samme ledningsdimension fra computer til motor, da jeg nu alligevel havde nogle ekstra meter.
mvh
Peter Frøbert
B34 Cruiser “Shady Lady”667
KeymasterHejsa jørgen
måske en idee at du checker sagen rigtig (fx googel),før du poster en PAS PÅ varselDen dårlig omtalte forsikringselskab er “Hamburg -Mannheimer”(snyderi med pensionsfonden,mf)
og har
ingen ting med Mannheimer Nautima (fx.bavaria forsikring)at gør, der er 2 forstellige selskaber.BAVARIA/MH er tysklands anden største yachtforsikrer
(pantenius er den største)BAVARIA har pt.ca 35.000 både forsikred i europa,i DK ca 7000
og har rigtigt good omtale ,specielt med en hurtig og effektiv skade behandling..Flemming
KeymasterJeg har løst problemet ved at skille låsemodulet ad, hvilket var bøvlet, men ikke umuligt. Fjederen kunne genbruges, så nu virker håndtaget igen som det skal.
søren dyrskjøt
KeymasterHej Aloha. Tak for dit svar, ja det surt, når man nu hvert år har gået netop og pudset på denne stribe for at den skal blive mat, som jeg har set mange ældre B blive. Jeg sagde til mig selv; det skal ikke ske for mig, og se så! Jeg vil prøve at pudse videre med rubber til den bliver blank.
499
KeymasterMin Rate gyro har virket fint…et stykke tid, men 2 uger hen i ferien, begynder båden at sejle i zig zag, og kan ikke finde kursen, det er som om kompasset på autopiloten er meget forsinket, da jeg efter nogle kalibreringer, prøver at køre den automatiske justering drejer den frem og tilbage ca. 25 gange, hvor efter den slet ikke kan finde kursen.
nu har jeg så taget den fra igen og nu køre alt som før blot uden Gyro, har i haft ligende problem, høre jeg gerne.?Mvh Ivan Nielsen
S/Y Deep Blue, Bavaria 37″ cruiserAnonymous
KeymasterHej
Jeg har en 38 fra 05 med samme problem. Striberne bliver matte. Jeg har pudset med Hempels marine polisher, men der skal vist bedre forslag til, da de igen er matte?
mvh
Aloha
301
KeymasterVi har problemer med køleboxen. Den køler godt nok, men den larmer, det lyder nærmest som en radio der ikke er indstillet ordentligt – og så kører motoren hele tiden. Har nogen haft lignende problemer, vil vi gerne høre fra jer. Båden ligger i Kroatien, så erfaringer ang. motorens holdbarhed og muligheden for en reparation er meget velkomne. Det er rart at kende mere til problemet inden vi skal forklare det til en kroatisk kølemontør.
Venlig hilsen
Jens-Jørgen, Jacaranda
tlf. 27380808Prøv at undersøge følgende:
1. Kan du ændre temperatur i box. Hvis ja virker termostat.
2. Muligvis mangle kompressor kølemiddel, så den ikke kan bygge tryk nok til at afbryde.Medlem 301
Anonymous
KeymasterHej Michael.
Tak for dit svar selv om dit problem ikke helt ligner mit , dog har jeg et spørgsmål var det nødvendig at pille hele drevet ud da nu fik gearkassen skiftet ?.
Og til alm. orientering var der to Volvo Penta forhandlere der forlagt mit problem, oplyste at drevet skulle ud af båden.
Det klarede jeg selv og herved fandt jeg ud af ,at gearet er et ZF gear. Hvilket er et meget stort firma på verdensplan, med afdeling både i København og Aalborg hvor jeg bor.
Jeg valgte derfor at medtage drevet til Aalborg afdelingen, som gemmengik gearet, uden at kunne finde fejl, dog var justeringen på gear-armen (det er den som går ovenud af drevet) ikke korrekt, så firmaet justerede denne for mig, drevet kom i båden og det hele har virket i ca. 1 måned.
Nu er den galt igen , med svigt ind imellem, så Jeg får besøg af ZF imorgen for endnu en justering så må vi se om det hjælper.Dette kan dog klares uden at drevet skal ud af båden, så det er ikke altid man skal stole på hvad Volvo Penta forhandlerne melder ud. Hvis nogen skulle få et lignende problem udenfor garantien.
Andersen
KeymasterHej Peer
Jeg har også en Bavadra 37 med en motor og drev af samme størelse.
Vi havede noget nær det samme problem dog havede vi en skurene lyd fra drevet som efter lang sejlads med motor kunne drevet hyle når jeg satte det i gear efter at det havede været i frigear.
vi havede dog garanti på drev og moter og fik derfor et nyt overhus til drevet af volvo penta.
Men HUSK HUSK at få en kvittering af volvo forhandleren når han afmontere drevet.
Den volvo forhandler som afmonteret vores gik konkurs imens han havede drevet hvilket gav en masse problemer med at få drevet udleveret og monteret igen.Håber at du kan bruge dette og ellers er du meget velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen
Michael Andersen
22637839
Bavaria 37 LEA holbækHej Alle.
Jeg har problemer med mit Volvo Penta Sejldrev, idet drevet ikke ville indkoble ved frem.
Drevet vil altid gå i bak, men ikke i frem når motoren kører. Dog er det ligesom drevet er svagt indkoblet.
Hvis jeg standser motoren og kobler drevet i frem og igen starter motoren mens drevet står i gear, er drevet fuldt indkoblet, men vil så ikke igen gå i gear hvis jeg har været i bak eller frigear.
Det er ikke kabelforbindelsen da den er tjekket.Problemet findes ned i drevet, men Volvo Penta forhandleren , kan ikke rigtig give en forklaring , ud over at drevet skal ud af båden og repareres.
Har andre prøvet noget lignende?Båden er en 2 år gammel Bavaria 37 Cruiser, med en D1-30 motor og et 130S-B sejldrev.
Båden er købt brugt sidste på sommeren 2008 i Holland og jeg har undersøgt det lidt og garanti fra Volvo er der ikke rigtig noget af.Håber nogen kan hjælpe med en forklaring eller et råd.
VH/Peer
Aalborg Sejlklub.654
KeymasterHej Flemming!
Fandt du en løsning til udskiftning af fjederen?
Fjederen i låsen til toiletdøren er netop knækket.Mvh
HO
Keymasterse nederst på siden:
http://www.kongeaamc.dk/bavaria/dioder.htmHO
KeymasterHvordan isolerede du ? Billeder ?
Jeg er MEGET interesseret i at gøre det samme.”
hej
det var mig næsten umulig at tage foto af “sølvpapir”
Men se om du kan se noget på:
http://www.kongeaamc.dk/bavaria/dioder.htm
scroll lidt ned på siden.
Men det er ikke så svært – skær et stykke der passer – jeg limede det op bagerst med simson klæber – en plade og med understøtning ned på motor.
dagen efter bukkede jeg det forsigtig op foran, så det klemmer i for – og det sidder fint endnu.
det er stor forskel på støjen i cockpit når man går for motor. -
ForfatterIndlæg