Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
søren dyrskjøt
KeymasterDet er helt nyt for mig, at selskabet er gået i betalingsstandsning. Så er der nok ikke noget at hente der mere, men vi kunne jo bombardere advokaten med vores krav. Hvor er det for dårligt af Jyske Bank! Med hensyn til dit problem om bundmaling ligner det helt klart ren bedrageri, idet man kun har brugt meget lidt bundmaling eller for ringe kvalitet for at spare. Jeg har hørt om andre med samme problem. Men I har så ikke problemer med døre?
148
KeymasterHej Søren
Du har ret, DYMC er lukket helt ned. Læs den mail vi har fået nederst. Kan vi gøre noget sammen? Vores problem er, at vi købte en ny Bavaria 34 i 2008 af DYMC af sælger Erik Thomsen, til levering i Tyskland., Den blev leveret og søsat af Sleepy Yacth i Heinkendorf, den 7/5-08. Båden skulle være primet og bundmalet og den så rigtig flot ud, og vi var meget tilfredse, . Så langt, så godt. Nu er der gået ca. et år og vi skulle have bundmalet igen. Da den kom op, opdagede vi, at der stort set ingen bundmaling var tilbage, fordi primeren har været hærdet af inden der blev bundmalet, og bundmalingen derfor ikke kan hæfte til primeren. Ydermere er de fire steder, hvor stativet har hvilet ikke engang primet – de står i ren gelcoat . Nu har vi ellers gået og pralet af, at vi ikke har haft problemer med DYMC, men træerne vokser åbenbart ikke ind i himlen! Kender du noget til andre, der har haft lignende problemer?
Sejlerhilsen Kirsten og Freddy, Bavaria 34 cruiser (Magda)
Mail fra DYMC:
Vi kan meddele at selskabet den 28-04-2009 har anmeldt betalingsstandsning til Skifteretten i Randers.Skifteretten har ikke truffet afgørelse om, hvorvidt anmeldelsen kan imødekommes endnu, men det forventes at komme i denne uge, måske allerede 30. april.
Retsvirkningen af en betalingsstandsning er, at ”gammel” gæld ikke må betales. Dette forbud omfatter afhjælpning af reklamationer for leverancer foretaget forud for betalingsstandsningen.
Vi har derfor ikke mulighed for at imødekomme jeres krav eller ønsker.
Ovennævnte gælder alle kreditorer og ikke kun jer.
Vi skal også meddele at alle henvendelser for fremtiden skal ske til Advokat Jesper Høy hos Dahl Advokater i Viborg.
Med venlig hilsen
Dansk Yacht og Marine Center Aps
Walther Rahbek
HO
KeymasterJeg har gennem 5 år haft store problemer med min 3 døre fra 2004;
Giv mig en mail – men kun om dørproblemerne – og jeg skal arbejde på sagen. Hvis det bliver nødvendigt at man selv skal bestille og købe dørene på værftet, kan det kun være en fordel, at vi køber i samlet flok. Jeg er sikker på, at Michael Floor er villig til at hjælpe os.
Jeg har konkret fra Mike Royer fra væftet, at de er villige til at levere ved bestilling.
Hej
Hvorfor ikke skrive direkte til Bavaria med alle problemerne – evt. true dem med lidt presseomtale ?søren dyrskjøt
KeymasterJeg har netop foretaget efterspænding af de omtalte skruer, og gav det resultat, at de fleste skruer kunne drejet ½ til 1 omgang. Det er lidt besværligt at fjerne plastrammen, men med lidt forsigtighed, går det godt nok. Pas dog på, de kan knække!
søren dyrskjøt
KeymasterJeg har nu været på land i nogle dage og konstateret, hvad fejlen ved kølevand med luft skyldtes: jeg afmonterede søvandshanen på gearbenet og konstaterede, at den var stærkt kalket til!! Hvorfor kunne jeg ikke konstatere. Desuden var indsugningshullerne på sejldrev næsten tilstoppet med små muslinger, så der kom ikke meget vand igennem. Nu er mine slanger luftfri, men det gælder om at holde øje med det.
Sebastian Schiøler
KeymasterFYI, så vejer en 3 bladet gori til en B33 10 kg men indeholder dog en gummi kobling til at afbøde for det.
HO
KeymasterHej Hans,
Det var godt nok en propeller af ældre dato, og håber sandelig ikke de nyere folde propeller er lige så tunge.
jeg ved ikke helt hvad den vejer, men tung er den – måske 4- 6 KG.
Men nu er den monteret, og klar til angreb på salte vand
Så nu må vi se hvordan den reagerer i vandet, det optimale er en tre bladet – men til 10K mere, kan jeg godt leve med lidt langsomere reaktionstid.giib
KeymasterJeg har selv overvejet at sætte LED i lamperne om læ (hvor pærerne dog er skiftet til 5W), men er nået til den konklusion, at jeg vil bruge fyrfadslys eller olielampe for hyggens skyld, hvis man skal have lys i længere tid.
Lamperne bruges kun kortvarigt til at orientere sig, så strømbesparelsen vil være til at overse.
Så skulle argumentet være levetiden, men jeg tror nu ikke det er et problem, når de bruges så sjældent.Men derimod har jeg netop købt LED pærer til lanternerne, for at spare strøm ved natsejlads samt når vi ligger for anker. Jeg tror på det giver noget, når 20W pærer bliver skiftet ud med 1,2W. Og her er levetiden vigtig; for hvor nemt er det lige at skifte ankerlanternen, når man ikke vil op masten
664 norup
KeymasterJeg har som så mange andre, været på jagt efter disse i nogen tid og nu er det vist lykkedes! Køber et par “samples” og vender tilbage med resultatet een af de nærmeste dage.
http://ecolight.dk/catalog/led-spot-c-52_44.htmlJohn
De her passer perfekt i loftslamperne på min 37 Cruiser fra 2007. Det kræver lidt fingernemhed at få dem sat i, men med en levetid på >50.000 timer er det vist givet godt ud:
http://ecolight.dk/catalog/g4-led-stift-p-236.html
De her passer til læselamperne:
http://ecolight.dk/catalog/mr16-spot-di … p-201.html
http://ecolight.dk/catalog/mr16-spot-di … p-238.html
Og så giver de alle et glimrende lys med et meget lavt strømforbrug.John
208
KeymasterHej Jørgen
har selv en ba33,jeg kan sede dig et par billeder af hvordan mine blokke er monteret
208
Flemming
KeymasterJeg har monteret blokke til genakker på min B37. Det er formentlig ca. som på en B33.
Så langt agter som muligt, d.v.s. tæt ved agterste pullert har jeg monteret Wichard U-bolte (10 mm med vandtæt gummikrave) nogle få cm. fra fenderlisten. Til U-boltene medfølger spændeskive til montering på indersiden af kistebænken. Alternativt kan også monteres pad-eyes.
Monteringen er enkel, men kræver naturligvis, at du kan få adgang fra indersiden, hvilket er enkelt i en B37 med kistebænke i begge sider. Jeg ved ikke, hvor enkelt det er på en B33 med en kistebænk.
Det er afgørende at blokkene monteres, så skøderne går fri af søgelænder m.m. og at der er en passende vinkel (5 – 10 grader) fra blokken til dit skødespil. Du kan evt. starte med at montere dine blokke i agterste pullert med en lille tovstump og herved vurdere passende placering.
Vedlagte link illustrerer, hvorledes U-bolte er monteret på en svensk B37: http://fhm.mine.nu/WhitePearl/?p=135
giib
KeymasterHej Hans,
Nej, jeg fik aldrig monteret den. Den var simpelthen så tung, at jeg ikke ville byde min gearkasse den belastning.
Det var godt nok en propeller af ældre dato, og håber sandelig ikke de nyere folde propeller er lige så tunge.
HO
KeymasterHej derude, er der nogen der kender målene på den standard propeller en B30C bliver leveret med ?
Jeg er blevet overtalt til at købe en folde propeller billigt !!! Jeg ved bare ikke om den passer; det er en 2 bladet Flex-O-Fold 10×16 til Volvo S-drev.
Eller der måske nogen der har en Flex-O-Fold monteret på en B30C, og kan oplyse målene, og fortælle om erfaringerne med sådan en !!!
Ja, man har et standpunkt til man tager et nyt
hej
har du fundet noget ? jeg har lige talt med flex-o-fold man skal bruge en 16 x 10L 2 bladet.
Gori siger 15x 10LFlemming
KeymasterJeg har netop monteret Seldén genakkerstage på min B37. Det er en robust og gedigen løsning, som også er hurtig at rigge til og fra. Jeg har prøvesejlet den i denne week-end med stor tilfredshed
Flemming
KeymasterJeg har monteret gulvafløb i en B32 årgang 2005. Det var ikke så vanskeligt. Om det er meget anerledes i en B36 ved jeg ikke.
Jeg borede først et passende størrelse hul i den afsats, der er lavet i gulvet til bruseafløbet. Herefter skubbede jeg en slange igennem fra hullet og hen til skabet under vasken, hvor pumpen skulle installeres. Det var lidt bøvlet, men ikke en umulig opgave. Hos det daværende Floor købte jeg en aføbsstuds som passede i diameter til slangen og hullet i gulvet. Afløbsstudsen blev skruet i oppefra og tætnet med Sikaflex.
Herefter var der kun tilbage at montere pumpen og tilhørende filter inde i skabet under vasken. Jeg monterede en kontakt med vandtæt gummihætte ved siden af skabslågen. Der er fra værftet ført 12 V til skabet i en B32. Største udfordring var vist at montere pumpen på en måde, så den ikke lavede ræsonans i hele skroget under brug
-
ForfatterIndlæg