Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
466Keymaster
Jeg har oplevet at den forreste tank var utæt. Pakningen i låget var utæt og færskvand trængte ud. Ny pakning løste problemet. mvh Morten
giibKeymasterHej Lars,
Det er en Nicro Minivent 1000 (jeg er ikke sikker på modellen, men sikker på fabrikatet). Den kan købes i flere bådustyrs butikker.
I år har jeg ladet båden ligge i vandet, da jeg troede jeg ville få brugt den i løbet af vinteren, hvilket jeg ikke har !!! Men båden ligger i vandet med hynder og alt muligt, og jeg har hængt en fugtpose i salonen (ligesom sidste år), og båden er STADIG tør og behagelig at komme ned i !!!
Lars BøllundKeymasterHej Peter
Hvad er det for en solcelledrevet ventilator du har købt. Jeg har den samme ide, men vil gerne høre hvad type du købte, og om du har yderligere erfaringer664 norupKeymasterHej Jesper.
Jeg har ladet mig fortælle, at det er vigtigt at de revner i gelcoat du omtaler ikke får lov til at brede sig for meget. Der kan trænge vand ned mellem coaten og glasfiberen og med tiden forværre en eventuel skade. Det var hvad ham der rådgav mig med mit bådkøb fortalte.John
B37/3 – 2007giibKeymasterJeg kan næsten kun forestille mig, at det er rengøringen den er gal med. Gummiplade skal være FULDSTÆNDIG ren og 100% affedtet.
Jeg blev af Floor anbefalet ikke at bruge Sika Flex 291, men noget andet jeg desværre ikke kan huske navnet på.
Men mon ikke Tec 7 kan klare opgaven, hvis bare gimmien er helt ren. Tec 7 skulle i følge fabrikanten kunne lime alt muligt, OGSÅ under vandlinien.Lars BøllundKeymasterHej igen
I Masnedø kataloget på side 337 findes Tætningsplade, vare nr 751064, til kr. 514 og en lim, vare nr 169960, til kr 194.
Hvilken type lim det er ved jeg ikke, men går vel ud fra at det er en velegnet, men det kan nok oplyses af Masnedø.
På messen i Fredericia talte jeg med Volvo Penta de oplyste at tætningspladen er en Volvo del, hvorimod fastgørelsen af den er en værfts opgave, så limen findes ikke i Volvos reservedelskatalog.giibKeymasterDer er måske ikke nogen der har samme problem, eller opdaget problemet. Jeg har aldrig været udsat for at scepterne støder mod pælene.
Det er en rigtig god idé; du må i hvert fald ikke bukke dem mens de sidder i scepterfoden, det vil den nemlig ikke overleve.Jesper LassenKeymasterHej.
Jeg har ikke fået meget respons på mit problem – desværre. Jeg har heller ikke gjort noget ved det endnu, da jeg ikke helt ved hvordan det gribes an.
Jeg forestiller mig at demontere dem her inden søsætning, og så tage dem med til en “rørsmed” der kan bøje dem en anelse. Ville gerne have hørt andres erfaringer inden, men der er åbenbart ingen der har løst problemet før.
Jesper Lassen
Henrik ChristiansenKeymasterHej Jesper
Har samme problem med vores 34 Cruiser.
Har du ændret på dine her i vinter, og igivet fald hvor meget?Henrik
208KeymasterHej flemmimg
du skriver ikke hvad det er for spil.ved at gå en størelse op i lewmar øger du gearingen fra 5,8:1-7,6:1 andersens 46st har8,4:1 hvilket jeg tror er det rigtige for dig,du kan med stor fordel købe dem ved hjertmans bådtilbehør i sverige da kursen kun er 66Hilsen 208
Arne372KeymasterHej Jesper,
har du fået nogen reaktioner på dit indlæg?
Vi har samme problem med vores 32er.
Problemet forværres af, at den har slagside til SB.
Arne 😮giibKeymasterDu kan kun forvente, at der er indstøbt alu, der hvor der i forvejen sidder spil/spilaflaster/beslag, eller hvor der er “afsat/forberedt” plads til det.
old_webmasterKeymasterHej 587
Du spurgte tidligere til hvordan stigen kunne foldes sammen… måske du bedre kan se hvordan stigen skydes ind i hinanden på dette link/billede..
[url:hg4pedey]http://www.cockpitbord.dk/produkter.htm[/url:hg4pedey]
371KeymasterJeg er også meget interesseret i at få at vide, hvilken type lak der bruges i Bavariaen
Jeg har en B 44 fra 2002.
Kim.637KeymasterHej,
Vi døjede med et tilsvarende problem på vores tidligere båd, en LM 28. Jeg blev rådet til at bruge en god kontaktlim på dåse, og det holdt ikke en hel sæson første gang. Næste gang sleb jeg gummipladen med relativt groft sandpapir og forsøgte igen med kontaktlim. Det holdt sæsonen ud og næste sæson med.
mvh
Peter Frøbert, B34 Cruiser Shady Lady -
ForfatterIndlæg