Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Sebastian SchiølerKeymaster
Hej
Min er som din, men jeg aner ikke om det generelt er sådan.
Mvh. SebastianSebastian SchiølerKeymasterHej
I en 33er sidder selve olie fyret ved siden af ror akslen under dørken helt bagerst, luft rørerne er ført i styrbords side og der er udtag i badeværelse, “stuen” og stævns kahytten. Det ene af udtagene må og kan ikke lukkes og det er det i “stuen”.
Sender dig gerne nogle billeder om du ønsker.
Mvh
SebastianHvamKeymasterDer er nu ikke så slemt endnu, men det skal forsegles så det ikke bliver værer. Det kan ses når jeg ved hvor det er, men der er ikke andre som har kommenteret det.
Jeg forventer ikke selv man skal bøvle med sådan noget på en ny båd! sælgeren har nu også oplyst at de vil kikke på det ved lejlighed, så det er da gode tegn, endtil nu har jeg eller fået et standart svar som “det er ikke dække!” men hvem ved de er måske ved at komme på rette spor 🙂giibKeymasterHans har fuldstændigt ret; forhandleren skal selvfølgelig skifte lågerne. Båden er jo kun et år gammel.
HOKeymasterMen det er en smal sag at skifte lågerne, hvis man altså kan få nogle nye af forhandleren.”
Hejsa
Gud fri mig vel – en et år gammel båd ? forhandler / fabrik sender da en servicevogn afsted med det samme, eller ?Jeg er selv ansat i en større yacht værft, bare en lidt skæv hængsel / låge, så er det da afsted med det samme – uanset hvor i EU.
Men jeg har åbenbart meget at lære med hensyn til Bavaria.
Jeg har kun haft min en måned nu, men den er dog 3 år gammel.
MVH
Hans OlsengiibKeymasterSer det ud til at fineren ikke er limet godt nok ?
Ikke fordi jeg har nogen gode forslag, men det er altså ikke raket videnskab at lime finer på spånplade !!!
Men det er en smal sag at skifte lågerne, hvis man altså kan få nogle nye af forhandleren.
HOKeymasterDet har jeg så gjort og venter nu på deres svar!
Desvære har jeg bare ikke gode erfaringer med deres garenti
Så det skal nok blive den sadvanlige lange kamp… Jeg undlader lige at nævne forhandlerens navn da jeg kan forstå det ikke er tilladt her på forumet.Hej
UPS – jeg troede klubben blandt meget andet, var oprettet for at “sammenhold gør stærk” netop for ikke at skulle have eksempelvis lange kampe om garati forpligtigelser.
Hilsen
Hans OlsenHvamKeymasterDet har jeg så gjort og venter nu på deres svar!
Desvære har jeg bare ikke gode erfaringer med deres garenti
Så det skal nok blive den sadvanlige lange kamp… Jeg undlader lige at nævne forhandlerens navn da jeg kan forstå det ikke er tilladt her på forumet.HOKeymasterJeg har lige set Laminaten er begyndt at slippe på 4 af mine skabslåger!
Er der flere det er sket for og så fald hvad har i gjort???
Båden er fra okt 07.Hej
Det er da så afgjort en garantisag – henvend dig hurtigst mulig til forhandleren.
Hilsen
Hans OlsenJacobKeymasterJeg har monteret ekstra spilaflastere på min bavaria 38
Aflasterne er samme model som fra fabrikken Rutgerson (købt hos Masnedø marinecenter) og de er placeret ved siden af den fabriksmonterede 3 dobbelt aflaster (mellem aflaster og nedgang)
Man sætter nye aflaster og mærker huller op.
Man borer med metalbor gennem glasfiber og rammer aluniniumspladen, der er støbt ind.
Her bores der igennem denne (jeg tror den er ca 5 mm). Man mærker tydeligt når man er igennem – stop……….
Her efter skæres gevind med gevind skærer (stille og roligt)
På min båd skulle de rustfri skruer være 60mm * 5 mm dvs hul i aluplade var 4,5 mm
Ved montering en klat klar silikone om hullerne og en klat låselim i hullet
og nu har jeg aflaster til spiler og og spilerstagen.
mvhJensKeymasterElvstrøm Sobstad genua. I mit indlæg 10 sep. beskrev jeg problemerne med vores Elvstrøm sejl. Elvstrøm reagerede meget hurtigt på min kritik og erkendte der var sejl som ikke levede op til den almindelige standard. Opfattelsen af at Elvstrøm leverede specielt ringe sejl til Bavaria kunne man ikke vedkende sig. En splinterny genua er på vej – fin service og end of story
giibKeymasterHvis du kikker på den forreste kølbolt, vil se et kraftigt kabel; det er faktisk en lynafleder. Kablet har også fat i mastefoden. Uden lynafleder, sætter man startkabler (fra en bil) i vanterne, så de kan fungere som lynafleder.
Der skulle ikke ske noget med de ombord værende mennesker, men elektronikken kan måske tage skade.
Der er altså ikke nogen direkte personfare på færde; lyn har slået ned i master masser af gange.
SøsterKeymasterHej
Vil lige først nævne at det er en B 33 C jeg sejler, men de er teknisk set nok indrettet nogenlunde ens.
Udluftningen (overløbsventil er der ingen af, men udluftningen vil have samme funktion) sidder udvendig, enten på hækken eller på fribordet lige under søgelænderet og er en forkromet dims på størrelse med en 1 krone. Fra den går der en tynd slange ned til tanken – problemet kunne ligge her hvis slangen enten er defekt eller spændebåndene ikke er spændt tilstrækkeligt. Ellers kan det være selve påfyldnings slangen, der løber fra dæk til tank, der har et af ovennævnte problemer. Aller først vil jeg dog tjekke inspektions lugen på overflade af tanken, læg et tørt håndklæde på dækslet under næste sejllads og bliver det vådt er fejlen der.
Held og lykke.
Mvh.
Sebastian583KeymasterHej Sebastian
Tjah – håber sevfølgeig også på at andre medlemer kan hjælpe – men ellers må jeg jo også bide i det sure æble..
men tak for dine svar – og fint med den hjemmeside som jeg ikke kendte – nu har jeg i al fald en indikation på tallet
Mvh
BoHej igen
Nå, der var jeg bare et ekko af din klubmåler
Jeg tror desværre ikke der nogen vej udenom og jeg skal selv igennem proceduren næste forår.MEN til jer andre derude, så spørger jeg, som Bo, er der en måde vi kan slippe for vejningen?
Og Bo, du kender måske denne webside allerede, men hvis ikke så kan den da give en indikation af dit LYS tal.
http://www.websejler.dk/Baadtyper.asp
Der står din B37C til 1,20 og min B33C til 1,15, i min sejlklub har de dog sat mig til 1,12 hvilket jeg ikke klager over, men hvor de har fået det tal fra er jeg dig et svar skyldig.
Mvh
Sebastian SchiølerKeymasterHej igen
Nå, der var jeg bare et ekko af din klubmåler
Jeg tror desværre ikke der nogen vej udenom og jeg skal selv igennem proceduren næste forår.MEN til jer andre derude, så spørger jeg, som Bo, er der en måde vi kan slippe for vejningen?
Og Bo, du kender måske denne webside allerede, men hvis ikke så kan den da give en indikation af dit LYS tal.
http://www.websejler.dk/Baadtyper.asp
Der står din B37C til 1,20 og min B33C til 1,15, i min sejlklub har de dog sat mig til 1,12 hvilket jeg ikke klager over, men hvor de har fået det tal fra er jeg dig et svar skyldig.
Mvh
-
ForfatterIndlæg