Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Medl.nr. 1161Keymaster
Hej Niels.
Tak for dit svar. Fjernbetjening er desværre ikke mulig på denne bovpropel, der er med variabel hastighed og hold funktion i joystick.Medl.nr. 1018KeymasterHvor er de henne i landet?
Hvor er de købt? Fabrikat?
Vil du sende billede på 20152260Medl.nr. 1145KeymasterSaltvand kan komme fra over vandlinien under hård sejlads. Der er mange muligheder her for utætheder. Selv har jeg måttet skifte 3 sceptrefødder i hver side af vores Bavaria-34 fra 2001. Men jeg har hentet megen inspiration via en række youtube videoer af Tino G. Søg f.eks. Bavaria leak finding. Tinos engelsk er måske ikke det bedste i verden, men hans videoer er helt i top, fordi ha dækker stort set alt. Vandindtrængen under vandlinien vil vise sig, også når båden ligger stille.
Medl.nr. 1145Keymasterhej, er interesseret til en B34-2. Areal og årgang?
mvh Peter InghamMedl.nr. 994Keymaster1 er det fersk eller salt.
Hvis det er fersk er der jo så noget med vandtanke/slanger
Saltvand? Er den sejlads med motor eller sejl.
Det er om at kravle rundt i båden under sejlads og tjekke div slanger( også udstødningsslange) med sejlads med motor. Har selv prøvet flækket udstødningsslange. Ellers Alle steder hvor der er hul ud til vandet.
25-30 litter vand indtrængen burde være til at finde
God jagtMedl.nr. 994KeymasterTror alm polis ville kunne hjælpe
Hvis det kun er anløbetMedl.nr. 994KeymasterHar lige modtaget ny låsekasse til wc døren. Den er 100 % identisk med den originale samt stoppere til overskabene.
Levering 2dage efter bestilling
Har også handlet mange andre produkter hos SVB altid været 100 % tilfreds
René BarnerMedl.nr. 619KeymasterJeg har en Bavaria 32. Der betyder batteriernes placering i styrbord side, hvilke er samme side som diseltanken, at vandtanken bliver den afgørende tank, hvis man tænker i at rette båden op.
Medl.nr. 583KeymasterHusk at du som medlem her, får rabat hos Pantaenius – 8% på kasko og 20% på ansvar.
Medl.nr. 1010KeymasterHej Allan, er den hjemmelavet eller hvem har lavet den?
webmasterKeymasterJeg er sikker på dit problem ligger i sejler drevet. det bliver lukket af muslingskaller.
du tager slangen som går fra vand indtaget op til søvandsfilteret og afmontere den på søvandsfilteret, tilslutter en vandslange ved at stikke den ind i slangen til vandindtaget, så kan du spule proppen baglens ud af motorbenet. det er et tricks af Peter Dalsgaard. og det virker 95 % sikker ellers skifter du bare din membran og rengør det når det er skidt advh
PrebenwebmasterKeymasterEfter 6-7 år er hullet næsten lukket/rustet til. Alle jeg kender har haft dette problem. Se efter når det damper ud af udstødningen så er det ved at være galt.
Har skiftet røret så kan vi igen 6/7 år. Nogen kradser bare rusten ud af hullet men man bør være opmærksom på at godstykkelsen nu er mindre end den bør være. Knækker studsen under kørsel får man meget vand ind. Har også fået sat termostat på så jeg kan holde øje med temperaturen. Arne.Medl.nr. 583KeymasterTak Leni og Erik for billeder
Mvh
BoMedl.nr. 1145KeymasterMange gode råd, som jeg vil checke af. Mit problem er, at jeg også skal bruge båden til sejlundervisning, og derfor skal have udvidet ansvar/kasko.
Jeg har beholdt Bavaria kasko, som kan udvides for 25%, og som er 40% billigere end Pantaenius. Ansvar flytter jeg til Panteanius af 2 grunde:
a) Bavarias vilkår er helt ugennemsigtige med blanding af danske og tyske vilkår uden opsplitning
b) Bavaria har et max. på EUR 3 mill, mens Pantaenius har et max på EUR 10 mill.
Engelske marinaer kræver ansvar på min. EUR 3,4 mill (GBP 3 mill)PS: Pantaeniuss udvidede ansvar dækker fuld charter inkl. passagerulykke.
Nu vil jeg tage en snak med Tursejlerne, om de kan tilbyde noget fornuftigt.
mvh
Peter Inghamthoped77@gmail.comKeymasterHej. Jeg har en 34-2 2001 også uden ankerspil og påtænker at få monteret et i fremtiden. Jeg er også meget interesseret i billeder hvis i kan sende det thoped77@gmail.com
På forhånd tak. -
ForfatterIndlæg